Wednesday 8 February 2012

Anonyme Timeglass utfordring nr. 1

Jeg har meldt meg på Anonyme Timeglass hos Anonyme Scrappere, og her er mitt bidrag til Utfordring nummer 1. Tema for denne utfordringen er Valentine eller kjærlighet, med hovedfarge rød eller rosa.

Jeg har valgt å lage en tag med rød som hovedfarge, og med en del elementer fra Tim Holtz.

Selve tagen er laget med Sizzix Alterations Tag & Bookplates. Mønsterpapiret som er brukt er fra Canvas Corp og heter Black & Kraft Live Love Laugh. Dette var i utgangspunktet et ufarget kraftpapir, som jeg farget med Distress Ink Barn door og Fired brick. Jeg har kantet med Walnut stain og Adironack Metallics Acrylic Paint Dabber Pearl. For å få litt "liv" har jeg sprayet med Tattered Angels Glimmer Mist Brick.
Fuglen og buret er stanset ut med Sizzix Alterations Movers & Shapers Mini Bird & Cage Set. Buret er embosset med Ranger Embossing Tinsel Silver, og fuglen har først fått et lag Distress crackle paint Clear rock candy hvor jeg har gnidd Walnut stain inn i sprekkene. Deretter er den farget med Staz On Black Cherry og kantet med sort tusj.
Billetten er fra Tim Holtz idea-ology Journaling Tickets. Den er stemplet med Love-stempel fra Tim Holtz/Stampers Anonymous i Walnut stain og distresset med Vintage photo. Billetten er festet med Hinge clips fra Tim Holtz idea-ology.

Hjertet er laget av Sizzix Alterations Movers & Shapers Mini Hearts Set. Bakgrunnen er av ulike Tissue tape fra Tim Holtz, farget med Staz On Black Cherry og sprayet med Perfect Pearls Mist Perfect Pearl, fra Ranger. Jeg har dekorert med en bit Film strip ribbon, en Game spinner og helt nederst en Philosophy tag som er festet med en Jump ring. Alt dette er fra Tim Holtz idea-ology serien.

Bak hjertet og billetten har jeg brukt litt rød Punchinella fra Panduro. Jeg har lagd de to X'ene med Tiny Attacher (Tim Holtz idea-ology).
Blomsten nederst på tagen har jeg laget selv ved hjelp av Sizzix Alterations Tattered Florals. Her har jeg stanset ut fra noen gamle boksider, kantet med Vintage photo og satt de sammen med en brad fra Panduro.
Og der var første utfordring unnagjort! Gleder meg til den neste!

3 comments:

  1. Kjempetøff tag!!
    Artig å se andre løsninger på utfordringen : )
    Ta gjerne en titt på mitt valentine kort : )

    ReplyDelete
  2. Tusen takk for at du deltar i NR 1 av Anonyme Timeglass: Nydelig tag du har laget! Lykke til, vi gleder oss til å se hva du lager til de 3 neste utfordringene også :)
    Klem fra Anja

    ReplyDelete

I always love a comment! Mwah! :)