Monday 13 February 2012

Anonyme Timeglass utfordring nr. 4

Da var det dags for den siste utfordringen i Anonyme Timeglass 2012. Som vanlig er temaet Valentine/Kjærlighet, og denne gangen var oppgaven FRI! Tjoho, da var det bare å slå seg løs med det jeg liker aller best!!
Det ble selvfølgelig en tag fra meg, siden det er min store "dille" om dagen.

Min "dille" nummer to er Tim Holtz. Jeg bare ELSKER Tim Holtz!!! Eller, det vil si produktene og idéene hans, da...
La meg ta for meg tagen fra topp til bunn, for å prøve å gi en oversikt over hva som er gjort og hvilke produkter som er brukt.

Selve tagen er tykt papir stanset ut med Sizzix Alterations Tag & Labels. Tagen har blitt farget med Distress Ink Vintage photo, Fired brick og Walnut stain. Deretter har jeg brukt et av Tim Holtz' stempler av Stampers Anonymous som bakgrunn. Kantene er distresset.
Jeg har brukt en idea-ology Reinforcer rundt hullet i tagen. Båndet er fra Panduro.
"XOXO" er laget med god gammeldags Dymo, og dette er overlappet av et stykke Film strip ribbon.

Hjertene er laget av kartong kledd med to ulike typer Tissue tape. Disse er stanset ut med Sizzix Alterations Movers & Shapers Mini hearts set. Deretter er hjertene farget med Staz On Black Cherry. For å få den hvite effekten, har jeg dratt av et lag Tissue tape etter farging.
Blonden i bakgrunnen er fra Wild Orchid Crafts, og er i utgangspunktet hvit. Jeg har hatt på litt Walnut stain, men ikke mer enn at det hvite skinner igjennom.
Billetten er fra idea-ology Journaling tickets. Stempelet er fra Tim Holtz/Stampers Anonymous, og er stemplet i Walnut stain. Deretter er billetten krøllet og distresset. Den er så farget med Vintage photo. Billetten er festet i blonden med en idea-ology Memo pin.
Blomsten er en idea-ology Foliage og har fått en idea-ology Bauble i midten. Jeg har også pyntet med idea-ology Sprocket gears og en Corked vial. Inni flasken har jeg puttet sammenrullet Tissue tape for å lage en flaskepost. Flasken er pyntet med litt hamptråd.
Fuglen og buret er stanset ut med Sizzix Alterations Bigz Caged bird. Buret er farget med Adironack Acrylic Paint Dabber Juniper og stemplet med det samme bakgrunnsstempelet som tagen. Jeg gned trykket litt utover før det hadde tørket helt, slik at det ikke skulle bli så skarpt. Har også kantet litt med Walnut stain.
Fuglen er farget med Fired brick og Walnut stain, mens kvisten er farget med Gathered twigs (fra Seasonal ltd. set Fall 2011). Etter tørk har kvisten fått et strøk Distress Crackle Paint Clear rock candy. Walnut stain er gnidd inn i sprekkene etter tørking. Fuglen har fått litt Ranger Perfect Pearls Copper på brystet og vingen.
Nederst er buret pyntet med idea-ology Baubles, som er festet med Jump rings.

Videre følger noen bilder som viser oppbygningen av tagen. Det har gått med litt 3D-tape i dag...
Midtstill
Det var mitt siste bidrag i Anonyme Timeglass 2012. Det har vært hektisk, men moro! Jeg har kost meg masse med oppgavene! Tipper jeg kommer til å bli med på flere utfordringer fremover, men akkurat nå skal jeg ta meg en god scrappevinterferie!
Til alle de andre som deltok på Timeglasset - Lykke til med trekningen! Og vel blåst!

I tillegg til Timeglasset deltar jeg også i Kreativ Hobbys januarutfordring - Til en hjertevenn og Papirdokkenes utfordring #21 - Vi viser kjærlighet.

6 comments:

  1. Kjempelekker! Flotte detaljer i en romantisk og tøff stil :)

    Takk for at du scrapper med Papirdokkene

    ReplyDelete
  2. ja, det var kjempemoro med Anonyme timeglass, jeg koste meg også med utfordringene!
    Likte tagen din, den er kjempefin!!

    ReplyDelete
  3. WOW :) For ett lekkert bidrag
    - må si tusen takk for at du har deltatt i Anonyme Timeglass, riktig lykke til - vinneren blir publisert om noen timer :)
    Klem fra Anja

    ReplyDelete
  4. Et vakkert bidrag fra deg til Papirdokkenes utfordring. Takk for at du deltar og lykke til.

    Angella

    ReplyDelete
  5. Utrolig lekker tag med mange stilige detaljer..
    Takk for at du deltar i Kreativ Hobby sin utfordring!

    ReplyDelete
  6. I love your tag! Thank you for sharing it with us on the Sizzix blog!

    ReplyDelete

I always love a comment! Mwah! :)